مشاوره فناوری اطلاعات و ارتباطات

همه ما در طول زندگی کاری و شخصی در شرایطی قرار می‌گیریم که نیاز به اخذ مشاوره از اشخاص با صلاحیت در آن حوزه را داریم.

مشاور با ترکیبی کاربردی و اثربخش از دانش روز و تجربه ناشی از سال‌ها حضور کاربردی در زمینه مورد نظر، سازمان و اشخاص را در شناخت مسیر راه و تصمیم گیری بهتر یاری می رساند.

دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز است جهت توسعه کسب و کار و یا زیرساخت‌ها و فرایندهای تکنولوژیک سازمانی از امر مشاوره بهره برده شود.

گرچه شایان به ذکر است که فرهنگ مشاوره دادن و مشاوره گرفتن اصولی، در جامعه ما به خوبی نهادینه نشده است که در طول چند سال اخیر شاهد بهبودی نسبی در این زمنیه هستیم.

در ادامه به برخی از خدمات مشاوره در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیک اشاره خواهد شد:

مشاوره در حوزه راه اندازی و بهینه سازی شبکه‌های کامپیوتری

راه اندازی و بهینه سازی شبکه‌های کامپیوتری یکی از چالش‌های همیشگی سازمان‌هاست . این فرآیند می بایست به گونه ای انجام گیرد تا بهینه ترین هزینه را در نقطه شروع و حداقل هزینه های توسعه و پشتیبانی از نظر زمانی و مالی را در آینده به همراه داشته باشد.

مشاور با تحلیل وضعیت فعلی سازمان، شناخت نقاط ضعف و نیازها و گلوگاه ها، مجموعه را در این امر یاری رسانده و خروجی مطلوبی را حاصل می‌نماید.

مشاوره در زمینه راه اندازی و بهینه سازی کسب و کار آنلاین

چند سالی است با همه گیری استفاده از اینترنت در بین مردم و راه افتادن کسب و کارهای آنلاین موفق، تمایل سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی جهت راه اندازی کسب و کارهای آنلاین فزونی یافته است.

متاسفانه در بیشتر مواقع به علت عدم شناخت پلتفرم‌ها تجارت الکترونیک، فقدان بار علمی و فنی، ساده انگاری نسبت به این حوزه و تزریق باورهای کسب و کار های سنتی،  شاهد شکست و به نتیجه نرسیدن تلاش‌های افراد و شرکت هایی هستیم که بی محابا وارد این حوزه می‌شوند.

مشاوره در این حوزه باعث می‌شود تصویری واقعی از فضای تجارت الکترونیک برای سرمایه گذاران به نمایش درآمده و آن‌ها را به خوبی با چالش‌ها در کنار ارزش‌های افزوده این حوزه آشنا نماید.

مشاوره در حوزه طراحی وب سایت و SEO

امروزه افراد و سازمان‌های تجاری بدون داشتن وب سایت و حضور در موتورهای جستجو عملا امکان رقابت و بقا در بازار را از دست می‌دهند.

حضور در این فضای رقابتی تنها با برنامه ریزی مدون و شناخت الگوریتم‌ها و متدلوژی‌های مدرن به همراه استفاده از دانش فنی تیم‌های مشاوره ای میسر می‌باشد.

بسیاری از مشاغل  وب سایت خود را صرفا به عنوان ویترینی از کسب و کار خود تصور کرده و هیچ تلاشی جهت به روز رسانی و درج خدمات و محصولات جدید خود نمی‌کنند.

مشاوره در این حوزه ضمن ترسیم نقشه راه، برنامه ریزی‌های اجرایی و عملیاتی این حوزه را نیز انجام می‌دهد.

مشاوره در حوزه طراحی وب سایت و SEO

مشاوره در حوزه استقرار سیستم های ERP و BPMS

نیاز به یکپارچگی فرآیند های سازمانی در جهت تسهیل مدیریت، تعامل سیستماتیک واحدهای سازمانی و گزارش گیری و ممیزی‌های فرآیندی، بسیاری از مجموعه ها را به سمت به کارگیری پلتفرم های نرم افزاری یکپارچه نظیر ERP  و BPMS  برده است.

قدم اول پیاده سازی این سیستم ها، بررسی نیاز سازمان به ماژول‌های مختلف این سیستم هاست و در ادامه می بایست فرایند مستندسازی شده مجموعه به صورت فرآیندی در سیستم تعریف گردد.

تجربه استقرار این سیستم در بسیاری از سازمان‌ها به دلیل اتکا به توان داخلی و اعتماد به پیمانکار نرم افزاری و عدم استفاده از دانش فنی و تجربی مشاورین این حوزه ناموفق بوده و انتظارات مجموعه‌ها و مدیران آن‌ها را برآورده نمی‌سازد.

لذا قبل از تصمیم گیری در مورد خرید و پیاده سازی این سیستم‌های پیشرفته و گران قیمت لازم است جلسات مشاوره فنی و سازمانی با حضور مدیران بخش‌های درگیر در جهت انتخاب نرم افزار مناسب و تعریف پروژه پیاده سازی و بهره برداری برگزار گردد تا از اتلاف منابع سازماین و ایجاد بی نظمی در آینده جلوگیری شود.

تماس با من

چطور میتونم کمکتون کنم؟

با من در تماس باشید

پروژه ای دارید؟